på tal om motgång

Idag i Christer i P3 pratar dom om motgångar, en sån där dag då allt bara har gått helt åt skogen.
Jag kommer ihåg en dag i mitt liv när precis allt det där hände.

Jag var kanske 12-13 år, det var en härlig sommarkväll och min familj skulle cykla ner till sjön på grillfest med grannarna. Jag spände fast mitt fina nya fiskespö som jag hade köpt bara några dagar innan och tog på mig mina nya jeans som jag hade fått av mamma.

På vägen till sjön, körde jag med cykeln in i en hög med lösgrus och välter så att mitt spö går av på mitten och mina nya jeans får en reva på knäet. Jag kommer ihåg att jag blev mycket ledsen, men grillkvällen var så rolig så det var nästan glömt när jag kom hem. Men ännu var kvällen inte slut. När mamma ska lägga sig så hör hon ett skrik från mitt rum: "NU har min guldfisk dött också!!!". Ja och där låg den och guppade upp och nervänd i sin skål.

Ja, den kvällen var det inte lätt att heta Sofia, men som tur var kom jag över det ganska fort men minnet finns kvar från denna dag då allt gick fel...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0