hjärtbank

Jag har en lägenhet som måste städas, ett tvättberg som måste tvättas, massa juridik som pluggas in, 1 projekt att slutföra, 2 tentor att klara av nästa vecka, utbildning 8 timmar om dagen i nässjö och 1 affisch att designa samtidigt som jag är sugen på att träna men det kan jag ju bara glömma. Herregud vad jag längtar tills nästa vecka när jag kommer ut från tentasalen och skolan är slut. Jag kommer jubla! "bara" sommarjobbet att tänka på då... måste lugna ner mig, är så trött att jag kan börja grina nu.
Men hjärtat slår dubbla slag när jag lägger mig i sängen och jag tänker på hur mycket jag har att göra.. det är illa när man känner sig för stressad för att sova.. idag skulle jag verkligen behöva plugga. Men det går inte. Orkar inte hålla ögonen öppna.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir nog bra ska du se! Viktigt är att våga säga nej ibland även till saker som kan verka kul. Bättre att vila och ta det lugnt några timmar. Tänk på att varje pryl i en bostad ska ha ett hem där den ska bo när den inte används då blir det lättare att hålla ordning och städningen blir genast enklare. En ganska enkel vana som underlättar livet betydligt.



;-) Kram mamma

2010-05-21 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0