where to start?

Hej hej!

Nu är jag hemma från en helt underbar kryssning med fina fina människor.
Det hela började med att vi fick två val. Jag VILL. Jag vill KANSKE. Jag vill INTE.
Det skulle vi tänka på tills vi kom fram på vårat första stopp innan stockholm.


Väl framme, efter ca 10 minuters bussresa till Huskvarna, såg vi en lyftkran och ett gummiband. SHIT!!! Bungyjump.
Vår kära kårhusföreståndare var den första att slänga sig mot avgrunden och det gick ju bra för honom så vi var ett 50 tal personer som gjorde samma sak! Jag kan inte fatta att jag gjorde det, men jag älskar adrenalinkickar och det här är ju en grej man verkligen aldrig skulle gjort annars inte i sverige i alla fall. Det var en helt underbar känsla som inte går att beskriva med ord. Det måste upplevas. Vägen upp kantades av roliga historier, förväntan och ett stopp på mc donalds. Stackars personal som fick 150 gäster på en gång haha.

Väl framme var det inchekning och på med overallen, däck 6 intogs av jönköpingseliten, sen intog vi taxfreen. Senare på kvällen bar det iväg på sittning. Vi hade fått restaurangen för oss själva. Det var sång, skål och fina tal. Mycket mycket trevligt.

Sen var det party all night long! Och en magnifik soluppgång i skärgården beskådades från soldäck. (jag gömde min kamera hemma..)

Nästa dag började där den hade slutat det vill säga aldrig, med en frukost. Där var man tvungen att viska. Och om vi inte viskade till varandra vid frukosten så skulle en finsk tant se till att vi fick simma hem från Åbo!

Resten av dagen spenderades på soldäck, riktigt härligt väder, lite fotboll, lite kortspel och fina människor.
Hem kom vi också med samma procedur som på ditvägen fast minus bungyjump. Stackars McDonalds i Norrköping.

Bilder, filmer på hoppet och annat kommer... jag hade ingen kamera med mig som sagt. Klantigt! Men det fanns det andra som hade.

Nu ska jag till konditoriet som jag bor granne med och köpa några goda frallor till frukost och äta i solen.
Ikväll är det säsongsavslutning på kåren. SEN är det sommarlov på riktigt!!!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0