Mitt 2009 del 1

Januari
Bodde jag i Oslo. Jobbade i klädaffären VOLT(carlings fast bara för killar och mer märkeskläder) .
Maria kom på besök från Stockholm. Det blev mycket fika och tjejsnack.
Jag gick på Oasis i Oslo Spektrum. Coolt att äntligen ha sett legenderna efter att ha tyckt om dom i så många år.
Februari

Hade jag svårt att sova på nätterna. Snön vräkte ner utanför fönstret på 8:e våningen på Bygdöy Allé.
Gjorde Våfflor för första gången själv. Gick väl sådär.
Längtade efter våren.
Åt bullar med choklad från kaffebaren rakt över VOLT. Blev lite smått ovän med tjejen som jobbade där.
Färgade håret till min naturliga färg.
Grannen som hade delat med sig av sitt internet hela hösten slutade med detta.
Mars

Jockes föräldrar var på besök. Vi fick massa mat.
Jag tänkte mycket på framtiden om var jag ville bo och tankarna om att studera igen började gro.
Jag tränade på Sats
Jag följde HV71:s framfart genom att sitta och uppdatera på aftonbladet.
Hade en smärre hårkris som resulterade i flätor.
Längtade hem till Sverige.
Var arg på skatan som väckte mig varje morgon på fönsterbläcket.
Åkte buss till Jönköping för att skriva högskoleprovet.
Blev deppig över tanken att lämna min hemstad sedan 5 år för att börja plugga. Funderade på om det var värt det.
April

Njöt av våren tillsammans med Salem Al Fakir - Astronaut
Bestämde mig för att säga upp mig på VOLT.
Blev blond igen.
Jobbade på marknadsdagarna på VOLT-lounge bogstadveien i rosa moods of norway tisha.
Stack till Sverige för att hjälpa brorsan med studentkostymen och gå på lägenhetsvisningar.
Njöt av våren tillsammans med Emelie. Hade kalas med finaste vännerna.
Jag och Endre lekte butik. ;)




Maj

Insåg att det bara var 2 månader kvar på jobbet i Oslo.
Bytte bloggadress.
Började inse att livet nog inte kommer bli sig likt igen efter sommaren.
Hade visning på den fina lilla lägenheten i Oslo.
Skaffade med hjälp av mamma och pappa lägenheten jag bor i nu.
Myntade begreppet fredagsmys och gjorde det till en tradition.
Var ute och partajade med Oslofolket vilket slutade i fontänhäng på Youngstorget!
Blev blondare.
Firade som vanligt 16:e maj med en brakfest.
Firade 17:e maj med fina vänner.
Fick separationsångest.
Grillsäsongen i parken började.
Juni

Var jag på Centerfest på CC-vest med karaoke och plockmat.
Höll på med en massa byråkratiska göromål inför flytten tillbaka till Sverige.
Besökte operans tak en varm sommarkväll efter en cykeltur runt om i Oslo.
Kände mig som en luffare när jag insåg hur mycket jag redan har flyttat i mitt ganska korta liv.
Brorsan tar studenten!
Jobbade mina sista dagar på VOLT. Eller i "grottan" som jag kallade det.
Satt på balkongen och smuttade på smoothies.
Firade midsommar i min gamla lägenhet på grunerlökka med "gänget".
Blev matförgiftad av en vårrulle.
Efter 4 år på CC-vest varav 1 år på VOLT jobbade jag min sista dag den 30.e juni. Det var med vemod men med en stor frihetskänsla som jag stegade ut ur varuhuset för sista gången.
Tog sommarlov.
Juli

Såg The Killers på en intimkonsert på Rockefeller i Oslo. Truly magiskt!
Badade på frognerbadet.
Värmen slog till ordentligt och jag fick sova vid balkongen för att kunna sova överhuvudtaget.
Åkte till Falkenberg.
Besökte Danmark.
Spelade tennis.
Spelade crocket.
Umgicks med vänner och familj.
Drog till Hultsfredsfestivalen med fina vänner.
Åkte till Turkiet med familjen. 1 underbar vecka med värme, sol och bad.
Jag kom in på Grafisk Design och webutveckling på JTH.
20:e juli flyttade jag tillbaka till min hemstad. Den dagen förändrade allt.
Jag köpte min fina TV och vita soffa och började om från början igen.
Jag saknade.





Sammanfattning på första halvåret. Nästa del kommer ikväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0