Kaaalmaa(r)

Har ju varit på Roadtrip nu. Europatrip till Kalmar. Det ni, det är inte dåligt det kan jag tala om.
Det var riktigt kul att bara komma iväg lite från vardagen och upptäcka en annan stad.

Nu visade ju inte Kalmar sig från sin bästa sida precis, det var iskallt och blåste 16 sek/m eller något sådant. Man kunde knappt stå upp utan att ramla vilket jag upptäckte när jag skulle fota Ölandsbron. Det blev gaaaanska suddigt kan jag tala om! Vi besökte också Kalmar Slott och lite andra sevärdheter och sen blev det krogrunda på kvällen som avslutades på ett riktigt stekarställe! Kul, kul, kul!

Dagen idag har spenderats med att försöka få ordning på mina jobbsökapapper. Har skrivt ner massa adresser och i morgon måste jag ragga upp en skrivare eller kopieringsmaskin av något slag. Kanske dags att köpa en egen snart... Inser att man kan jobba ganska mycket i alla fall det här första året vi har en del att göra visst, men absolut ingenting om man jämför med andra.


Kaalmar i backspegeln. Coola byggnader fanns det gott om!


Ååååka biiiil! :)

Kartläsaren var också på plats!


Schtek. Kööööra bil!


Jag, lite lurig utanför Kalmarslott


En suddig ölandsbro.. såg inget.. fick hålla mig i en husvägg för att kunna ta det här kortet!

Ett folktomt torg. Och så jag då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0